Op de helft! - Reisverslag uit Konstanz, Duitsland van Kirsten Schippers - WaarBenJij.nu Op de helft! - Reisverslag uit Konstanz, Duitsland van Kirsten Schippers - WaarBenJij.nu

Op de helft!

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

28 November 2013 | Duitsland, Konstanz

Mijn laatste blog is alweer van begin deze maand. Dat heeft verschillende oorzaken. Eerst besloot ik een weekje over te slaan omdat er eigenlijk niks gebeurd was. Het was een gewone schoolweek geweest en dat was een beetje saai.
De week daarna gebeurde er ook niet veel bijzonders. IK heb wat gewerkt aan een presentatie. Verder had ik een kaartje op de bus gedaan omdat eva op 17-11 jarig was en 21 werd.
Vorige week moest ik ook weer druk aan de papers en presentatie. Afgelopen vrijdag moest ik samen met een medestudent een paper inleveren die hoort bij de presentatie die we morgen hebben. SPannen!
Maar het leukste vorige week was dat ik woensdag een kaartje kreeg van Kelly en Sietske. twee van mijn beste vriendinnen. Ze komen op bezoek! Om precies te zijn komen ze morgen als het goed is en ze gaan zondag weer terug. Ik vind het echt super leuk dat ze komen.
Afgelopen zaterdag ben ik naar Zürich geweest. Dit was georganiseerd door een groep studenten die tripjes organiseren voor erasmus studenten.
Het was erg koud! Het regende en dat verpestte het wel een beetje hoor.
We gingen met de bus en waren er zo. het was maar een uurtje rijden namelijk. In Zwitserland lag er sneeuw! Niet heel veel maar toch. Eerst kregen we de tijd om rond te lopen in het landesmuseum. Was wel leuk maar de drie uur die we ervoor kregen was erg lang. Vervolgens gingen we met zo'n grappig soort treintje een klein stukje omhoog en gingen lunchen bij de technische universiteit. Een heel mooi gebouw overigens. Normaal gesproken heb je vanaf daar een goed uitzicht over Zürich. Maar ja dat weer hé! Daarna kregen we een stadstour door Zürich. Wederom weer veel gezien. Een van de hoogtepunten was de allerduurste winkelstraat van de wereld. Om daar 1 vierkante meter te huren betaal je 10.000 zwitsere frank! Dat is zo'n 8100 EUro! Daarom vindt je daar ook alleen maar hele luxe zaken zoals Gucci. Soms zit er een vreemde eend in de bijt. Zo zit er ook gewoon een H&M in die straat. Maar zulke grote ketens kunnen het wel ophoesten die huur. Daarna hadden we wat vrije tijd. Met een paar meiden ben ik naar de kerstmarkt gegaan. De kerstmarkt was in het station. Man wat is dat station groot. Het heeft iets van 54 perrons! Daar is Utrecht niks bij! Natuurlijk hebben wij een glaasje glühwein gedronken.
Het hoogtepunt van deze kerstmarkt was toch wel de kerstboom. Ik zie jullie al denken wat kan daar nou speciaal aan zijn? Nou deze kerstboom was compleet versierd met swarovski kristallen! Schitterend om te zien.
Toen ik weer thuis kwam was ik flink moe en koud. Heb een pizza gehaald en ben daarna snel gaan slapen. ZOndag heb ik dan ook rustig aan gedaan. Wel heb ik aan mijn presentatie voor unterstutzen burger gewerkt. Afgelopen dinsdag had ik die. Moet zeggen ging op zich wel oke. Was wel blij dat ik in het engels mocht doen. Voel ik mij toch wat zekerder in. Al moet ik zeggen dat het langzaamaan wel begint te veranderen hoor.
Afgelopen maandag was ik alweer op de helft.
In het begin vond ik het zolang duren maar nu schiet het echt al heel erg op. Aanstaande zaterdag is het nog maar drie weken voordat ik alweer naar huis vlieg voor kerst. Dan blijf ik twee weken thuis en dan is het nog maar 6 weken hier.
De tijd gaat veel sneller voorbij dan dat ik merk heb ik weleens het idee!
Volgens mij zijn jullie wel weer aardig bijgepraat.
Ik ga nog even aan mijn presentatie werken voor morgen en mijn kamer een beetje opruimen. Anders komen Kelly en Sietske straks binnen in een troep!
Ik zal proberen snel weer een blog te schrijven. Misschien krijgen jullie zondag wel een verslag van mijn weekend! Het wordt natuurlijk erg gezellig! Oh ja! Ik zal bij dit bericht een foto doen van die kerstboom!

Tot snel!

  • 28 November 2013 - 17:29

    Titia:

    Wat is alweer het adres daar bij jou? Tot over 3 weken!!!

  • 01 December 2013 - 16:50

    Kirsten Schippers:

    Hoi Titia,

    Ik kan niet wachten om iedereen weer te zien straks!
    Mijn adres hier is
    Hindenburgstrasse 11 WG 36
    78467 Konstanz
    Duitsland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Konstanz

Kirsten

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 7335

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 28 Februari 2014

Konstanz

Landen bezocht: