Bijna..... - Reisverslag uit Waddinxveen, Nederland van Kirsten Schippers - WaarBenJij.nu Bijna..... - Reisverslag uit Waddinxveen, Nederland van Kirsten Schippers - WaarBenJij.nu

Bijna.....

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

21 Augustus 2013 | Nederland, Waddinxveen

Ik heb altijd met een grote mond gezegd dat ik niet in het buitenland zou gaan studeren. Nee dat was niks voor mij. Ik ga wel stage lopen was mijn antwoord. Hoe anders staat dat er nu voor. Over twee weken zit ik daar dan in Konstanz in Duitsland. En ik blijf er 6 maanden.
Het is ineens heel snel gegaan. Eerst wou ik naar Helsinki in Finland en toen dat niet door ging schreef ik mij in voor Konstanz. Tweede keus dus... Nou ja tweede keus. Finland wou ik altijd graag heen maar als ik er toen al langer over na had gedacht had ik meteen gekozen voor Konstanz. De verhalen van twee vriendinnen van mij (Kelly en Sietske) die in het buitenland gestudeerd hebben, hebben bijgedrage aan mijn keuze. Toen ik bij Kelly in Manchester was zag ik hoe groot zo'n ervaring is en ik was er maar een week! Het gaf mij het gevoel dat ik de juiste beslissing genomen heb. Maar nu twee weken van te voren is het wel spannend. Wat moet ik meenemen en wat niet? Kan ik het wel vinden met de mensen daar? Lukt het allemaal wel met de Duitse taal ondanks de cursus die ik ga volgen? En wat nou als ik heel erg heimwee krijg of juist omgekeerd en na 6 maanden eigenlijk niet terug wil. Nou ja Only time can tell! Het is even afwachten maar ik ga er het beste van maken en weet zeker dat ongeacht wat er ook gebeurd een ervaring is die ik nooit zal vergeten.
Ik zal proberen iedereen op de hoogte te houden door middel van dit blog en facebook. Alhoewel ik mij zelf langer ken dan vandaag en er nu al een hard hoofd in heb ga ik het toch proberen! (Het bijhouden dan hé!)
Nog twee weekjes Nederland en dan 6 maanden Duitsland. Ondanks alle twijfels en al het geregel ben ik er klaar voor! Konstanz here I come!!!

  • 21 Augustus 2013 - 16:13

    Helma Schippers:

    Ondanks dat je misschien af en toe moeilijke momentjes zal hebben, heb ik er alle vertrouwen in. Je kan het. Ik zal je best missen, maar scype zal helpen. Ik ga je blog volgen, dus zorg maar dat je veel schrijft. Love you

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Waddinxveen

Kirsten

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 7354

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 28 Februari 2014

Konstanz

Landen bezocht: