De 2 maanden grens - Reisverslag uit Konstanz, Duitsland van Kirsten Schippers - WaarBenJij.nu De 2 maanden grens - Reisverslag uit Konstanz, Duitsland van Kirsten Schippers - WaarBenJij.nu

De 2 maanden grens

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

04 November 2013 | Duitsland, Konstanz

Afgelopen zaterdag 2 november was het alweer twee maanden geleden dat ik hier aankwam. Dit houdt in dat ik alweer 1/3 gehad heb. Sterker nog over 7 weken kom ik voor twee weken naar huis en als ik dan terugkom moet ik nog maar 6 weken. Ik ben erachter gekomen dat denken in weken beter is dan maanden. Want in totaal nog 13 weken les klinkt niet zo lang als dat je zegt nog 3 maanden les. De vakken die ik heb begin ik steeds leuker te vinden. toegeven dat het ook wel pittig is.
Dinsdag had ik een totale offday. Toen ik in de ochtend wakker werd wilde ik mijn bedje weer in. Maar ik wist dat ik na dinsdag 5 dagen vrij had dus dwong mijzelf te gaan. Nou dat heb ik geweten. Ik heb onwijs weinig opgestoken van al het duits. Het kwam binnen als gebrabbel in een vreemde taal.
Ik was zo van de kaart dat ik bij mijn eerste les eerder wegging omdat ik er van overtuigd was dat die les uitgelopen was en mijn tweede les om 9.45 begon. Niet dus zoals gewoonlijk begon die les om 10 uur. Nou ja hopelijk gaat dat morgen beter. De vrije dagen heb ik rustig aan gedaan. Beetje geshopt heb nu een wasman en een pyjama. Wasje gedraaid en voor de rest veel rust gehouden in de hoop dat ik mij wat beter ging voelen en dat is aardig gelukt moet ik zeggen.
Vrijdag heb ik te horen gekregen dat leiden eigenlijk al mijn vakken goedkeurd. Het vreemde is alleen dat er 1 vak ontbrak. hier wordt nog naar gekeken. Maar dit is goed nieuws. ook kreeg ik afgelopen week een email van het vak Transitional justice. Dit vak was erg vol en er zou komende vrijdag geloot gaan worden aangezien er afgelopen vrijdag geen les was ivm allerheiligen. De mail gaf aan dat de mensen die zich via ilias (Dit is een soort Blackboard. De docenten plaatsen alle info hierop) hadden aangemeld zeker zijn. Om de andere 5 plaatsen van de 20 gaat geloot worden. Ik had mij ingeschreven en ben dus super blij. Ik kan de vakken volgen die ik wil volgen. Nu gaat het de komende weken echt beginnen met referaten voorbereiden en houden en daarnaast allerlei stukken lezen en gaan schrijven aan de papers. Gelukkig heb ik hier niet veel andere zaken om het hand en er tijd zat voor.
Als ik terug kijk over die twee maanden moet ik zeggen dat het een heel verschil is. Ging het begin zo langzaam gaat het nu zo snel. Ik heb mijzelf wel verbaasd. ben toch beter in het op eigen benen staan dan dat ik dacht!
Het is maar een korte blog dit keer want zoals ik al aangaf is er eigenlijk niet veel bijzonders gebeurd afgelopen week.
Misschien dat het de volgende keer langer is!

Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Konstanz

Kirsten

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 7337

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 28 Februari 2014

Konstanz

Landen bezocht: