Time to say goodbye - Reisverslag uit Konstanz, Duitsland van Kirsten Schippers - WaarBenJij.nu Time to say goodbye - Reisverslag uit Konstanz, Duitsland van Kirsten Schippers - WaarBenJij.nu

Time to say goodbye

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

02 September 2013 | Duitsland, Konstanz

Nou daar zit ik dan. Ver weg in Konstanz. Voordat ik vertrok waren er natuurlijk de afgelopen week de afscheidsrituelen.
Zo hadden eva Kelly en Sietske dinsdag iets voor mij georganiseerd. Ik stapte bij Kelly en Sietske in de auto op weg naar mijn onbekende bestemming. Tot mijn verbazing kwamen we steeds dichter bij de Duitse grens. Uiteindelijk werd het een geweldige gezellige dag in burgers zoo in Arnhem. 's avond hebben we gegeten in eva's nieuwe huisje. Daar ontstond ook het plan om zaterdagavond uit te gaan. Zo gezegd zo gedaan zaterdag gingen we uit. Maar eerst kwam zaterdagmiddag de familie de haer mij nog een afscheidscadeautje brengen. Allemaal lekker dingen!!!!!. Zondag moest ik dan toch echt de koffer inpakken. Gelukkig hielp Nina mij. En daarna heb ik samen met mijn kleine buurmeisje van 2, Lieke, nog Tv gekeken. Daarna ook gedag gezegd tegen haar en tegen haar zus Lotte. Slapen kon ik in de avond niet echt dus tegen half 1 ging ik uiteindelijk slapen. Om kwart over 3 ging de wekker al weer voor vertrek. Toen we op het punt stonden om weg te gaan kwam me zusje nog gedag zeggen. Dat was wel even zwaar. De reis verliep gelukkig goed. Wel wat omrijden wegens files maar ik heb een groot deel geslapen en dan gaat zo'n reis altijd sneller.
Vandaag de spullen in de kamer gezet en met mijn ouders wat gegeten in de stad. Morgenochtend ontbijten bij hun in het hotel. En dan daarna nog even de stad in. Rondom mijn kamer zitten trouwens genoeg winkels. De mediamarkt zit recht tegenover mij en ook zitten er twee supermarkten. Morgenmiddag nog lunchen met mijn ouders en daarna vertrekken zij weer naar Nederland. het afscheid zal best even zwaar zijn maar ik moet het hier de komende maanden toch alleen zien te gaan redden. Aan de ene kant doodeng maar aan de andere kant een enorme uitdaging. Ik ben benieuwd en natuurlijk hou ik iedereen op de hoogte!

  • 02 September 2013 - 22:59

    Titia:

    Ha Kirsten,

    Hoe bevalt je kamer? Lekker dat je winkels dichtbij hebt, alleen niet teveel shoppen he? Als je wifi hebt, moet je maar een fotootje van je kamer op Facebook zetten. Geniet nog even met je ouders. Maar ben er van overtuigd dat je straks alleen, en met je studiegenoten, een leuke tijd tegemoet gaat.

    Groetjes, Titia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Konstanz

Kirsten

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 7356

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 28 Februari 2014

Konstanz

Landen bezocht: