Konstanz - Reisverslag uit Konstanz, Duitsland van Kirsten Schippers - WaarBenJij.nu Konstanz - Reisverslag uit Konstanz, Duitsland van Kirsten Schippers - WaarBenJij.nu

Konstanz

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

08 September 2013 | Duitsland, Konstanz

En dan zit je eerste week in Konstanz er al weer op. Aan de ene kant gaat het snel aan de andere kant ook langzaam. Soms zijn er van die momenten dat ik zo graag naar huis toe wil. Vandaag had ik het even moeilijk. Omdat we een opdracht moesten maken kwamen er wat mensen langs. Daarvoor moet mijn kamer een beetje aan kant zijn. Dat hield dus in dat ik een deel moest uitpakken. Door dat uitpakken werd het ineens zo echt. De afgelopen dagen had alles nog in de doos gezeten. De kelding was al wel uitgepakt maar de bekers enz. die ik van huis uit meegenomen had nog niet. Ineens kwam het besef dat ik hier nog wel even zit en de wereld thuis gewoon doorgaat ook zonder mij. Toen heb ik even met thuis geskypt en daarna ging het al beter. We hebben daarna de opdracht gemaakt die we moesten maken. het ging over personen die een verbinding hebben met Konstanz. Rachel dat is een meisje uit canada die heeft al die mensen getekend. Dat was zo onwijs mooi. Ik zal later er een foto van maken en die dan uploaden hier of op facebook. Zoals ik al zei is er een week voorbij waarin veel is gebeurd. Dinsdag gingen mijn ouders weer naar huis toe en woensdag begon de cursus. We moesten eerst een test maken en daarna allerlei papieren invullen. Voor al die papieren is maar een woord. Bureaucratie! een papier voor de universiteit een papier voor de gemeente en een papier voor de bank. Dat is noodzakelijk om te hebben want we moeten een bankrekening openen voor de huur. Donderdag hebben we gehoord in welke groepen we zitten met de duitse les. De groepen gaan van a tot en met o. Waarbij a is voor de mensen met weinig tot geen duitse taal kennis en o voor de mensen met de meeste kennis. ook is het zo dat de groepen a tot en met h hun informatie in het engels krijgen en de groepen i tot en met o in het duits. ik zit in groep J. Dit betekend dat ik al mijn informatie in het duits krijg. Hierdoor leer je de taal wel sneller moet ik zeggen. De cursus is oke en wat zeker leuk is is dat het ons niet alleen een certificaat van het niveau duits bezorgd maar ook 6 ects. nu nog hopen dat leiden die goedkeurd. In de middag moesten we onze documenten laten checken. Alles was in orde. Vrijdag hadden we weer duitse les en hoorde we over de opdracht waar ik het al eerder over had. in de middag hadden we introductie over de bieb en it. Daarna ben ik nog even de stad in geweest. Warm eten doe ik meestal op de uni. Het is betaalbaar en goed. En dan eet ik in de avond thuis brood wat lekker makkelijk is. Toen ik vrijdag thuis kwam was een van mijn kamergenootjes er. Het is een erg aardig meisje van 21 en ze heet Katrin. Ze vertelde mij dat ik erg goed duits sprak. Voordat ik hier kwam was er een spaanse jongen die geen woord duits sprak. we spreken onderling duits Katrin en ik en dat gaat best goed. Gisteren dus zaterdag heb ik uitgeslapen en daarna wat rust genomen. ik heb erg last van mijn knie. Die problemen heb ik al lang. Daarnaast speelt ook mijn rug op. In de middag zijn we met een excursie naar Meersburg geweest. We moesten met de ferry de bodensee oversteken. Meersburg was erg mooi en dan vooral de oude burcht. Daar hebben we een rondleiding gehad. Alleen het nadeel was dat Meersburg erg druk was omdat er een wijnfeest was. We konden daar blijven of mee terug gaan. Ik ben teruggegaan omdat ik erg moe was en vanwege mijn knie. Maar ik ben zeker van plan om nog een keer op mijn gemak naar meersburg te gaan om nog meer van die mooie stad te zien. De fotos staan op facebook. Meersburg is zo'n typische duitse stad.
En ja dan zijn we alweer bij vandaag. Zoals ik al zei was vandaag opdracht maken en schoonmaken. ook heb ik even met nina, dat is mijn overbuurmeisje geskypt. Ik kan mij niet voorstellen dat ik hier zou zitten zonder internet. Ik merk dat ik behoefte heb om toch iedere dag even contact met thuis te hebben. Ik heb zelfs maandplanners uitgedraaid. Zo kan ik na iedere dag die dag afstrepen en komt het naar huis gaan steeds dichterbij. Ik heb nu toch besloten om met kerst naar huis te gaan voor waarschijnlijk zo'n 2 weken. Daar kijk ik erg naar uit. Ik geloof dat dat het wel weer was. Ondanks dat ik mijn familie en vrienden mis geniet ik van de mooie stad die Konstanz zeker weten is. Iedereen die eens naar een mooie oude stad in Duitsland wil kan ik Konstanz dan ook zeker aanraden. en je zit zo in Zwitserland. Ik ga er alles aan doen om hier een leuke tijd te beleven en zal jullie ook allemaal op de hoogte houden. Ik zou iedere dag wel een blog kunnen schrijven maar dat doe ik jullie niet aan. Eens per week op zondag lijkt mij genoeg! En misschien in de loop van de tijd wel minder dat hangt er allemaal vanaf hoe druk ik het krijg. Op facebook plaats ik veel fotos en statusupdates. Wifi heb ik alleen op de universiteit en op sommige plaatsen in de stad. Ik zou dus zeggen volg mij allen op facebook voor de laatste informatie. En mocht iemand mij een kaartje ofzo willen sturen (wat altijd welkom is) mijn adres is:
Kirsten Schippers
Hindenburgstrasse 11
WG36
78467 Konstanz
Duitsland

Dat wg 36 is van belang want dat is het nummer van het appartement!
Ik ga maar weer is een aflevering van rizolli en isles op mijn pc kijken. Buiten regent het hier wat eigenlijk wel welkom is na een aantal zeer warme dagen!

Heel veel groetjes uit Konstanz!

  • 08 September 2013 - 17:26

    Titia:

    Het zal nog even duren, maar straks zal je merken dat je na een week erachter komt dat je je maandkalender nog helemaal niet hebt bijgewerkt met dagen afspreken. Dan vliegt de tijd en heb je leuke nieuwe vrienden en vriendinnen, zit je volop in je studie en is het zo kerst!

    Groetjes uit een zonnig Waddinxveen!
    Tiets

  • 08 September 2013 - 19:27

    Daphne:

    Zusss!!

    Dat dipje kom je echt wel doorheen. Als je eenmaa helemaal goed gewend ben dan horen we zo 4 dagen niks meer van je! Ik zie je sowieso met kerst, & kijk of ik een andere keer nog langs an komen!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Konstanz

Kirsten

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 7357

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 28 Februari 2014

Konstanz

Landen bezocht: