Na zonneschijn komt regen - Reisverslag uit Konstanz, Duitsland van Kirsten Schippers - WaarBenJij.nu Na zonneschijn komt regen - Reisverslag uit Konstanz, Duitsland van Kirsten Schippers - WaarBenJij.nu

Na zonneschijn komt regen

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

15 September 2013 | Duitsland, Konstanz

Nadat het de eerste week zo mooi weer is geweest kwam ook hier de regen. Maar bij lange na niet zoveel als bij jullie in Nederland zoals ik uit alle verhalen vernomen heb. De temperatuur is wel dusdanig gedaald dat het nodig is om een jas aan te doen. gelukkig is mijn kamer lekker warm en kan ik binnen nog steeds een tshirt aan. Het is best een gek idee dat ik er al weer twee weken op heb zitten. Daar waar de eerste week zo langzaam ging is de tweede week zo ontzettend snel gegaan. Natuurlijk waren er iedere dag weer de duitse lessen.
We hebben nu een duits boek en krijgen ook meer grammatica. Het doel is dat we straks niveau B1 hebben. Woensdag hadden we een speurtocht door Konstanz heen als onderdeel van de duitse les. Het was erg leuk en binnen onze groep J was mijn groepje de winnaar. Na de speurtoch ben ik met Mari de stad ingegaan. mari is een meisje uit noorwegen en ik kan het erg goed met haar vinden. Eerst zijn we wat gaan eten bij de Mcdonalds. Dit was nog best lastig want mari kan niet tegen gluten. Uiteindelijk kreeg ze dan de hamburgers zonder de broodjes.Daarna hebben we wat leuke dingen gekocht en ik ben vooral gek op mijn nieuwe poster. Er staat een foto op facebook en zal kijken of ik hier ook een foto kan plaatsen. ook heb ik kleurpotloden gekocht. Ja ja dat is mijn nieuwe hobby. Kleurplaten inkleuren en dan uitknippen en ophangen. het zorgt voor veel kleur in mijn nogal witte kamer. En het is een leuk tijdsverdrijf. Afgelopen week hebben we ook introductie gehad over de sporten die ze aanbieden. Waarschijnlijk hebben ze ook waterpolo en misschien dat ik toch waterpolo ga doen. Ik merk dat ik de sport mis. En aangezien ik hier niet kan fluiten is spelen de enige andere optie. Ik kijk er best naar uit om straks weer thuis te zijn en wedstrijden te fluiten. Vrijdagmiddag hebben we de exchange coordinator van ons departement ontmoet. Hij vertelde dat zeer veel mensen die nu meedoen met de duitse verkiezingen politiek aan de universiteit van Konstanz hebben gestudeerd. Ook vertelde hij dat 14 februari het semester eindigt en dan de papers waarschijnlijk voor 15 maart of 15 april ingeleverd moeten worden. Dit houdt dus in dat ik al anderhalf a twee weken eerder naar huis kan. ik moet de papers dan alleen thuis schirjven. Dat vraagt wat discipline maar komt vast wel goed. Nu wordt het nog de taak om klassen uit te kiezen waar we alleen een eindpaper hebben en geen tentamen. Afgelopen week hebben we ook een duitse bankrekening geopend. De pas moet ik nog krijgen maar het contract is ondertekend. Vrijdagavond heb ik lekker bijgekletst met Sietske. We hebben zo'n twee uur geskypt! Ook volg ik iedere avond gtst. Wel geinig hoor! Gistermiddag was er een volleybal toernooi. Ik ben er helaas niet heen gegaan. Op de een of andere manier heb ik een spier verrekt in mijn rechter onderbeen. Daarom is lopen soms nogal moeilijk. Ik hou mijn been hoog door deze op mijn koffer te leggen die ik op zijn zijkant onder mijn bureau heb gezet. Gisteren heb ik veel tv gekeken. Ik ben nu door alle afleveringen van rizzoli en isles heen en begonnen aan Bones met verdergaan waar we in Nederland gebleven waren. Ik moest er wel even uit om boodschappen te doen. Ik verbaas mij nog steeds over hoe goedkoop sommige dingen zijn. Vandaag was ik pas tegen elf uur op. Toen heb ik even met thuis geskypt en ook even mijn oma gesproken. Best grappig ik skype naar huis mijn oma belt via de telefoon en dan kun je elkaar verstaan. Daarna kwamen er drie andere studenten langs omdat we een verhaaltje moesten schrijven en spelen. We hebben een geweldig verhaal en ons stukje is ook awesome. Ik geloof dat jullie nu weer compleet op de hoogte zijn van wat ik afgelopen week heb meegemaakt. Ik moet toegeven dat ik nu denk ik weken. Het is nog 14 weken voordat ik naar huis ga met kerst dat klinkt toch minder lang dan dat je zegt nog meer dan 3 maanden. Het enige waar ik tegen op zie zijn de eerste twee weken van Oktober. Dan is er hier nog geen les en zijn we klaar met de duitse les. Ik wou eigenlijk naar huis maar dat wordt me door iedereen afgeraden. Door mijn ouders en ook door sietske en de mensen hier. Dus dan blijf ik maar hier! Ik die twee weken ga ik maar de omgeving verkennen. Misschien een dagje zurich en alvast wat leuke dingetjes kopen voor als ik met de kerst naar huis kom. ik moet dan sowieso wat verjaardagcadeautjes meenemen. Vandaag heb ik verder niks meer op de planning staan dus ik ga lekker relaxen en rustig aan doen. Ik kijk nog wat series, skype nog wat eet en ga dan slapen. Morgen is er tenslotte weer een dag en dan moeten we ons toneelstukje opvoeren. Hoe dat is gegaan lezen jullie volgende week of anders via facebook!

Liebe GruBe uit Konstanz!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Konstanz

Kirsten

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 7350

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 28 Februari 2014

Konstanz

Landen bezocht: