Bier bier bier en nog eens bier en een dokter - Reisverslag uit Konstanz, Duitsland van Kirsten Schippers - WaarBenJij.nu Bier bier bier en nog eens bier en een dokter - Reisverslag uit Konstanz, Duitsland van Kirsten Schippers - WaarBenJij.nu

Bier bier bier en nog eens bier en een dokter

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

22 September 2013 | Duitsland, Konstanz

Het is weer zondag en tijd voor mijn blog. Door de titel zullen jullie je vast afvragen wat ik nou weer uitgespookt heb. Niets ergs hoor. De hele week heb ik in de ochtenden weer gewoon duitse les gehad. De lessen beginnen aan de ene kant een beetje te vervelen omdat we soms op een nogal kinderachtige manier de dingen moeten leren. We hebben al zoveel spelletjes moeten doen. Maar goed als het goed is gaat mijn duits er steeds een beetje op vooruit. Buiten de les om spreek ik meer engels. Dit beheersen de meeste en ook ik zelf toch iets beter of nou ja het gaat gewoon iets makkelijker.
Aan het begin van de week werd de pijn in mijn been steeds erger. maandag was het zo erg dat mijn moeder dinsdagochtend thuis de huisarts gebeld heeft. Die raadde mij aan om toch hier een dokter op te zoeken. Nou dat heb ik geweten hoor! Ik dinsdagmiddag naar de dokter. Ik had een boekje gehad waarin stond dat er een arts zou zijn die nederlands sprak maar die was er niet. De arts controleerde mijn been en ik mocht meteen door voor bloedprikken en een echo. Het vermoeden was namelijk een trombose been. Enigszins geschrokken ben ik bloed gaan prikken en daarna naar de echo gegaan. Op de echo was niks te zien. Donderdagmiddag ben ik terug gegaan voor de resultaten van het bloedonderzoek. Dit keer had ik een arts die inderdaad ook enigszins nederlands sprak. Mijn bloed was prima in orde. Het vermoeden is dat het een spierenkwestie is geweest. maar nu gaat het al veel beter.
Woensdag hadden we de excursie naar de brouwerij van Furstenberg. Na een rondleiding was er bierproeven. Nou daar is nogal wat bier doorheen gegaan kan ik vertellen. Ik heb die dag echt genoten en ook weer nieuwe mensen ontmoet. Gisteren hebben we een excursie gehad naar Hohenzollern castle en naar tübingen. Het was geweldig. Er was een steile klim naar het kasteel en ik ben eerlijk dat heeft mij heel veel moeite gekost. maar toen ik eenmaal boven was bleek het de klim meer dan waard te zijn. NAdat we een tijdje bij het prachtige kasteel waren geweest gingen we verder naar Tubingen. Dit is echt zo'n typisch duits stadje uit een blaadje. Met de typische duitse huizen.
's ben ik naar een feestje gegaan in een van de andere studentenhuizen. Iedereen neemt wat te drinken mee er is muziek en je hebt een gezellige avond. het was mijn eerste feestje hier maar zeker voor herhaling vatbaar. Gisterenmorgen ging om 6.00 en ik lag er afgelopen nacht om 2.30 in. Lange maar zeker hele geslaagde dag. Vandaag heb ik uitgeslapen, wat geskypt, huiswerk gemaakt en gestofzuigd. Nu dan de verklaring van de titel... tsja... misschien raden jullie het zelf al wel maar er is woensdag heel wat bier doorheengegaan. Daarnaast heb ik ook heel wat gedronken zien worden gisteravond. ook is vrijdag het oktoberfest van start gegaan waar ook weer veel bier gedronken wordt. Ik ben van plan om een kijkje te nemen. En misschien moet ik toch maar eens een dirndl gaan aanschaffen! Als ik dat doe dan krijgen jullie een foto beloofd!
Ik ga nu nog even genieten van mijn avond. Volgende week zal ik jullie weer op de hoogte houden en tussendoor zullen jullie vast ook wel de nodige dingen voorbij zien komen op facebook!

Groetjes van een moeie Kirsten uit een mooi Konstanz

  • 22 September 2013 - 19:53

    Siets:

    Dit begint er op te lijken: veel bier en een beetje Duits :) Ik wens je weer een hele fijne week toe! x. Sietske

  • 22 September 2013 - 19:54

    Titia:

    En heb jij nu zelf ook veel bier gedronken??? We hebben je we gemist bij Burendag. Winfried's band was geweldig!

  • 23 September 2013 - 07:39

    Eva:

    Gaaaf Kip! Echt zo dapper dat je dit allemaal doet, ik doe je niet na hoor.
    Alvast een waarschuwing, ik weet dat je gek bent op Duitsland maar je komt maar mooi terug over een paar maanden hoor!
    Liefs, Eva

  • 24 September 2013 - 10:02

    Ingrid Hut:

    Hallo kirsten

    Wat een leuk verslag en wat erg van je been dat zo iets nu moet gebeuren als je ver van huis ben.
    Ja de duitsers kunnen veel bier op alles is halve liters en ze drinken het net of het een kleintje pils is.
    Maar zo te lezen geniet je heel erg van alles en hoe gaat het met de taal went het al wat.
    en je mede studenten spreken die Hollands of Engels.
    We missen je wel maar geniet er van.

    Tot horens maar weer.

    Groetjes Ing

  • 19 Oktober 2013 - 17:14

    Kirsten Schippers:

    Hoi allemaal sorry voor mijn late reactie maar mijn nieuwste blog geeft daar uitleg over;-)
    Gelukkig gaat het met mijn been veel beter.
    De taal went al behoorlijk en de meeste mensen hier spreken engels of duits.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Konstanz

Kirsten

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 7353

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 28 Februari 2014

Konstanz

Landen bezocht: