There's no place like Home - Reisverslag uit Konstanz, Duitsland van Kirsten Schippers - WaarBenJij.nu There's no place like Home - Reisverslag uit Konstanz, Duitsland van Kirsten Schippers - WaarBenJij.nu

There's no place like Home

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

19 Oktober 2013 | Duitsland, Konstanz

Jaja Het is alweer even geleden mijn laatste blog. Zoals sommige van jullie weten ben ik naar huis geweest maar daarover later meer.
De laatste week van de september kurs hadden we een afsluitende toets. De toets en alle andere dingen bij elkaar zorgde ervoor dat ik de cursus afgesloten heb met een 2.0 omgerekend is dat ongeveer een 7.5 als leiden hiermee akkoord gaat zijn de eerste 6 ects binnen. Op maandag de 30 ste hadden we een gezamenlijke afsluitende lunch. In de avond hebben we met een aantal bij antonia gegeten. Antonia is een van de meiden met wie ik in de groep zat. Het klinkt misschien gek maar het is best wel een raar idee dat je straks de meeste nauwelijks meer ziet. Een aantal volgen wel vakken aan hetzelfde departement maar je kan andere vakken kiezen. In die maand zag je elkaar toch elke dag. Gelukkig hebben we zoiets als facebook!.
Maarja na de septembercursus had ik dus zo'n 3 weken vrij want as maandag beginnen de lessen pas. Ik heb lang zitten twijfelen wat ik zou doen want naar huis vliegen vond ik veel ste duur. Het besluit was om dan maar hier de omgeving te gaan verkennen. Dit alles veranderde toen ik werd gewezen op de site van meinfernbus.de. Een busreis van konstanz naar dusseldorf voor 23 euro. Ik contact opgenomen met thuis en die wilden mij wel komen halen! En zo geschiedde. Dinsdag 1 oktober vertrok mijn bus al vroeg en rond een uur of 5 kon ik eindelijk mijn mamma en pappa weer even knuffelen. Na onderweg nog ergens gegeten te hebben kwamen we later op de avond thuis. Daar kreeg ik een dikke knuffel van mijn kleine zusje. Het hele naar huis komen project was wel in het diepste geheim gebeurd. Er was maar een select groepje mensen wat het van te voren wist voor als het onverhoopt toch niet door zou gaan.
Dat het geheim houden was gelukt bleek de volgende dag wel. Om 12 uur ging ik naar mijn oude basisschool toe om Nina, dat is mijn overbuurmeisje die nu in groep 8 zit, te verassen. Toen ze me zag gilde ze het uit. Mijn trommelvliezen zaten nog net in mijn oren. Ook zag ik lotte mijn buurmeisje van 5. In de avond ging ik naar de buren om ook haar zusje lieke van 2,5 te zien. Haar eerste reactie was: "jij eerst duitsland en nu nederland toe." Tsja het is een slimme meid.
Op donderdag ben ik met Kelly naar leiden gegaan. tsja 3 oktober he;-) We liepen net buiten het station of ik werd geroepen. Bleek het een studiegenoot te zijn. Na even gepraat te hebben liepen Kelly en ik een rondje over de kermis. We hadden graag ergens in gewild maar wat is dat duur!. Dan maar een goed diner! We hebben erg egzellig gegeten bij grand cafe van buuren. De bediening was erg vriendelijk he kel;-)
Op vrijdagavond heb ik gezellig bijgekletst met Sietske. En de zaterdag ging ik kijken bij de wedstrijd van mijn zusje. Ze hadden een extra speelster namelijk olympisch kampioen Gillian van de Berg. Het is zo maf om te zien dat mijn zusje haar aanvoerdster was. Vroeger waren we grote fans en we vonden het echt verschrikkelijk toen ze vertrok naar Italië en nu al die jaren later speelde ze samen met mijn zusje. Op zondag ben ik met mijn moeder en zusje naar mijn oma toe geweest. Het was erg fijn om mijn oma weer even te zien. "s avond zijn we gaan wokken. Het was heerlijk! En mijn vader was best jaloers! Maar een van de leukste dingen was toch zeker wel woensdag 9 oktober. Viva la mexico. Oke dit behoeft uitleg. Onze buren, onze overburen en doen aan eten rond de wereld. Eens in de 3 maanden kookt er iemand in het thema van een land. Je trekt een kaartje kiest een van de landen op het kaartje en koken maar. EN de rest kleed zich een beetje in de thema van dat land. Aangezien de overburen de eerste waren mochten ze kiezen en het werd mexico. Ik heb een enorm gezellig avond gehad en lekker gegeten. Toen moest bepaald worden wie de volgende was. Ik heb mezelf aangeboden. Ik heb heir in Konstanz alle tijd om in het geheim alles voor te bereiden. Wel weten ze dat het een van de volgende drie landen wordt: Bahama's, Cuba of Jamaica. Maar welk land moeten ze nog even afwachten. 3 januari is de eerstvolgende datum dus de uitnodiging zien ze vanzelf wel. Ik heb er nu al zin in!
In het oorspronkelijke plan zou ik 11 oktober weer naar huis gaan maar dat hebben we verzet. Ik bleef nog een weekend en we besloten dat ik wederom met de bus terug zou gaan op woensdag 16 oktober. Op maandag de 14de heb ik bijgekletst met eva en in de avond kwam kelly nog even langs om gedag te zeggen. Dinsdag de 15de was Nikos jarig dus ind e avond daar even langs geweest. Die dag kregen we ook verdrietig nieuws te horen. Amor dit is een van de poezen van onze buren had al een paar dagen last van haar ppotje. De buren met haar naar de dokter en het bleek erger te zijn. Ze hadden haar in moeten laten slapen. Dit was wel even schrikken en ik was ook best verdrietig. In de bijna 10 jaar dat onze buren naast ons wonen zijn het toch ook best een beetje onze katten geworden en ik zal amors gemiauw om slagroom aan de achterdeur best missen. Of het feit dat ze in de zomer altijd op het rode kussen ging liggen. Ja het rode en niet op het blauwe. In de avond ook gedag gezegd tegen lotte en lieke en alle andere.
Woensdagochtend brachten pappa en mamma mij weer terug naar dusseldorf. Vervolgens met de bus weer naar konstanz en zo was ik woensdagavond weer hier. Donderdag heb ik de boel een beetje opgeruimd en vrijdag nog wat dingetjes gekocht. Vandaag heb ik een beetje boodschappen gedaan en geniet ik van de zon. Morgen volgt de wekelijkse schoonmaak en dan maandag begint het studeren!
En alhoewel ik het hier onwijs naar mijn zin heb en geniet van alles wat ik beleef kan ik ook niet wachten om eerst met kerst en daarna in februari deifinitief naar huis te komen. Ik mis de mensen om mij heen toch wel hoor!
Hoe erg ik het hier ook naar mijn zin heb het blijft toch een feit dat er geen plek zo fijn is als thuis!

Groetjes uit een zonning Konstanz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Konstanz

Kirsten

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 7355

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 28 Februari 2014

Konstanz

Landen bezocht: